Ennätysmäärä osallistujia tänä vuonna!

08.04.2021 klo 14:07
Syyskuun ensimmäisenä viikonloppuna lähes 500 henkilöä avaavat työhuoneensa ovaet yleisölle!

Konstrundan on vakiintunut tapahtuma, joka on järjestetty Suomessa vuodesta 2008. Konstrundanin aikana taiteen, käsityön ja muotoilun ammattilaiset avaavat ateljeidensa ja verstaidensa ovet yleisölle.

Tänä vuonna Konstrundan järjestetään syyskuun ensimmäisenä viikonloppuna, la-su 4.-5.2.2021. Silloin osallistujilla on avoimet ovet klo 11-17. Konstrundan on maksuton sekä osallistujille että yleisölle.

Tehostetun markkinoinnin ja aiempien osallistujien tiedottamisen ansiosta saimme tänä vuonna ennätysmäärän hakemuksia. Syksyn Konstrundaniin osallistuu lähes 500 luovaa tekijää (487 henkilöä, vrt. 304 viime vuonna).

Tämän vuoden osallistujat löytyvät tästä, (luettelo pdf)

Konstrundan
foto: Matti Snellman / HUS

Vuoden uutuus: Taiteen ilta 19.8.2021

Taidehuutokauppa Helsingin Uuden Lastensairaalan hyväksi
10.08.2021 klo 15:03

Uutuus: ryhmävierailuja taiteen perjantaina 3. syyskuuta

Varaa käynti ryhmällesi jonkun taiteilijan luona Taiteen perjantaina 3.9.2021
23.06.2021 klo 12:46

Taiteen perjantai 3.9.2021 – ilmainen taidetehtävä alakouluikäisille lapsille

Akvarellitaiteilija Anette Gustafsson Ahvenanmaalta esittelee tämän vuoden tehtävän!
21.05.2021 klo 08:23

Vuoden uutuus: Taiteen iltama 19.8.2021

Ensimmäistä kertaa Konstrundan järjestää huutokaupan, jonka tuotto lahjoitetaan Uuden Lastensairaalan luovaan ja taiteelliseen toimintaan.
28.04.2021 klo 16:55
Ulla Donnerin kuvassa heijastuu luomisilo!

Vuoden Konstrundankuva on valmis

Vuoden 2021 kuvituksen on luonut Ulla Donner
11.02.2021 klo 12:00
Camilla Forsén-Ström antaa Taiteen perjantaille kasvot!

Taiteen perjantai 11.9.2020

Uusi konsepti tänä vuonna!
11.08.2020 klo 12:05

Konstrundan-tiimiin esittely

Tutustu Konstrundanin projektijohtajaan ja aluevastaaviin
20.05.2020 klo 11:54
Panu Ruotsalo, Toinen Luonto, 2019

Tämän vuoden osallistujat on valittu

Konstrundan 2020 -osallistujat on nyt valittu. Tänä vuonna Konstrundan järjestetään syyskuun toisena viikonloppuna 12.-13.9.2020
27.04.2020 klo 18:13

Vuoden 2020 Konstrundan-kuvitus on valmis!

Graafikko Linn Henrichson on tehnyt tämän vuoden kuvituksen!
11.02.2020 klo 13:56